måndag 31 oktober 2011

renoverade och målade köksmöbler...

Hämtade köksbord och 6 stolar hos våran underbara granne för ett tag sen. Det skulle slängas och nu har jag slippat, målat och klätt om dynorna.
Som vanligt hade jag för bråttom när jag började så jag missade att ta före bilder men det var ju furu färg och blå klödsel på dynorna.
Jag blev jättenöjd och det blev så ljust och fint i köket.
Köpte textilvaxduk till dynorna, så mycket enklare med småbarn som kladdar överallt och jag tycker det blev riktigt bra.










Tyget på dynorna.~


~~~~~~~


Annars så är väl allt ganska bra här, har åkt på magkatarr och varit helt off i nästan en vecka.

Så djävulskt ont har det gjort men det känns som det skata börjar vända så idag hade jag orken att hitta mitt hem som försvunnit i en salig röra när jag varit sjuk.

Blir nog lite stressad av att jobba, passa tider med Sebastian och dessutom så har vi bara en bil med och det är ochså stressande. Hinna uträtta allt medans Björn är hemma.

Mina föräldrar ska dessutom separera. Mamma flyttar till lägenhet 2 jan.

Dom är fortfarande goda vänner men behöver bara lite tid var för sig men man blir ändå lite stressad av situationen.

Båda vill prata av sig och jag hamnar mittimellan.

Men det blir nog bra för dom i slutändan.


^~~~~~~

I morgon bär det av till linghem för att kolla bil. en volvo v70 cross country och den hoppas vi blir vår nu.


Tänk bara 2 mån kvar till Jul. I år ska vi vara här hos oss och jag bara älskar att få ha det själv, duka fint och skapa julstämmning *MYS*

Har till och med redan börjat köpa julklappar, ovanligt för mig och Björn vi brukar tillhöra den galna skaran som skenar den 20 dec och panikhandlar annars haha.


Nej nu ska jag mysa ner mig i soffan och läsa lite i min nya pysseltidning medans bolibompa rullar på tvn.

Ha det bra därute.

Kram Linda







1 kommentar: