torsdag 3 maj 2012

toppar och dalar...

är vad livet bjuder på. Vore ju skönt om topparna vore lite längre nån gång.
Jag och B drömmer om att skaffa oss en gård med lite får, kor och massa andra djur.
Tyvärr känns det som att den drömmen gick i kras idag.
Var på återbesök hos Lukas astmaläkare idag. Han har haft förkylningsastma sen han var 4 år som nu har utv till astma.
Idag var det dags för ett nytt pricktest som aldrig visat något förut men den turen hade vi inte idag. Det var en stark reaktion på häst och katt men peppar peppar ta i trä ingen reaktion på hund.
Nu är ett blodprov ivägskickad på hund så vi ska veta säkert men häst och katt går ju under kategorin pälsdjur.
Ni som känner mig vet ju att mina hundar är mitt allt och min värsta mardröm skulle besannas om det nu visar något på blodprovet.
Naturligtvis går min son före allt annat men det skulle vara med stor sorg i hjärtat som jag skulle få omplacera mina hundar och lägga min kennel på hyllan.
Det är ju den enda "hobbyn" som jag verkligen brinner för och det är en så stor del av mitt liv.
Nu ska jag väl inte måla djävulen på väggen men jag måste ju ändå mentalt förbereda mig på att chansen finns att blodprovet visar något.
Har inte en dag utav mina 31 år varit utan mina hundar.
Så måste man hålla modet uppe, lukas blev jätteledsen när han förstod att han INTE får hålla på med katter eller hästar. Skit och skräp oxå.
Håll nu tummarna hårt för att det inte ska visa något på blodprovet.
^~~~~~
Nu till roligare saker
Ett par av våra närmsta vänner har fått en liten pojke (nu ska här gosas bebis igen)
Stort GRATTIS till dom finaste :)

Sebastian har nu lärt sig att gå ordentligt och det är verkligen full rulle. Han älskar att vara ute och särskilt att sitta i sandlådan. Enda gången han faktiskt kan sitta still en längre stund :)
Han är en riktig buse. I morgon ska vi åka och hälsa på hans evt blivande dagmamma, tänk att det redan är dags.
Sökte Önnemo  i första hand, kuddby dagis i andra val och dagmamma i tredje och fick dagmamma i Tåby.
Så jag har inte riktigt bestämmt mig för om jag ska acceptera platsen men vi ska dit på besök i morgon och kolla läget.

1 kommentar: