torsdag 10 maj 2012

En hemsk mamma

känner jag mig som när jag skickar Oskar till skolan trots att jag vet att han inte vill.
Han blev ju sparkad i magen av en kille i veckan och nu har det krypit fram att det inte är första gången som han slår Oskar.
Har varit i diskussion om den här killen förut då han är en bråkstake men jag trodde att det var bättre nu.
Det jag fick till svar av fröknarna var att dom vet om att det finns ett "bråkigt ellement" och att det skett vissa "incidenter" men dom tycker att barnen sak lösa det själva och har därför inte meddelat oss.
Idioter rent ut sagt men dom ska ju inte tro att dom kommer undan denna gång.
Igår pratade vi med killens mamma och det var ju tyvärr ej första gången som hon fått samtal från arga föräldrar.
Det är ju helt sjukt när en 6 åring slåss och sparkas och man känner sig helt maktlös som förälder.
Bad om ett möte med fröknarna och det skulle vi få "i framtiden när det fanns tid" Men jag ska begära att få det i morgon. Hur kan man inte ta det på allvar direkt.
Oskar har ju klagat i över 3 mån på huvudvärk, magont och trötthet. Vi har varit på flertalet läkarbesök men det måste ju vara detta som är anledningen.
Vi har frågat flera gånger om det har haft med skolan att göra men han har sagt nej. Hade fröknarna hört av sig direkt när dom såg nått så hade vi kunnat löst det innan det gick så här långt.
Jag är så förbannad och ledsen men det är bara att ligga i och kämpa för sitt barn.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
För övrigt så är allt bra.
Idag ska vi på 1 årskontroll med Sebastian för att se hur stor han har blivit :)
Det är bara ca 2 veckor kvar med till det blir små ulliga gulliga söta små valpar.
Pga Lukas så kommer jag nog inte ha dom här som det var sagt från början utan dom får bo hos mor.
Vi väntar ju på resultatet från blodprovet och får se vad det säger.
Nej nu är det dags att ta tag i dagens alla sysslor.
Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar