torsdag 22 april 2010

Sommarblommor och pyssel

Idag blev det en tur in till plantagen i snövädret. Dom trodde väl inte att man var riktigt klok.
5 säckar jord, en vit rosbuske, en champangefärgad rosbuske, en förgätmigej (stavning??) lite penseer och andra sommarblomor, en stormlykta, en vanlig lykta, 2 smålyktor och ett betonghjärta fick snällt följa med hem :)
Rosorna har jag redan planterat men sen ville inte barnen vara ute längre så jag får fortsätta imorgon. Bara hoppas på att hundskrällena är lite samarbetsvilliga och låter rosorna vara kvar. Dom brukar flytta runt på det jag planterar.
Lyktorna tänkte jag att jag skulle ha ute i sommar när min altan blir färdig (om den nu blir det)
Har hur mycket buskar som helst som ska grävas upp och flyttas eftersom vi ska göra om tomten.
Har gjort lite gipshjärtan som jag ska använda till mina kommande betongprojekt. Tänkte att jag skulle sälja lite betongfat och krukor m.m i sommar. Bilder kommer att läggas ut när de är klara.
Oskar hjälpte mig med gipsgjutningen men ramlade rätt över det så vi får väl se hur det blir.
I morgon ska B skaka traktor till söderköping för att mala ankmat och rensa havre så då tar jag bilen ner och så ska det storhandlas. Sen bär det av till stan för att köpa gympaskor till barnen, om det nu kommer att behövas nån gång med detta slask.
Mitt humör..jaa bättre. Har inget annat val än att gå vidare. Går bättre ibland och lite sämre ibland men så är det.
Ha det bra i snörusket och tänk på att sommaren är NÄRA
Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar