onsdag 18 september 2013

Dags för en uppdatering kanske

Oj oj evigheter sen jag bloggade men livet har rullat på och jag har inte haft tid helt enkelt.
Började ju jobba i april inom hemtjänsten, nått som jag faktiskt inte trodde att jag skulle trivas med alls.
Har jobbat HELA sommaren förutom vecka 29 då vi var iväg till skara sommarland 2 dagar med barnen. Annars har det varit jobb, jobb och jobb. Så Björn har fått vara hemma och sköta barn, mat och städ vilket han naturligtvist klarade med bravur.

Eftersom jag trivs så himla bra med jobbet så har jag nu börjat läsa till undersköterska. Jättekul det med. Och det är sååå skönt att hela tiden ha nått att göra med skola, jobb och familj när man gått hemma i nästan 2 år.

Däremot så vad jag med om något uppskakande och jobbigt när jag jobbade i helgen. Kommer med bilen i en skarp kurva och möter en annan bil på VÅR sida av vägen i alldeles för hög fart vilket resulterade i en krasch. Bilen är inte körbar längre men vi i bilen klarade oss någorlunda. Ömmande rygg och en liten spricka i skulderbladet men vi hade tur. Fy det var en jobbig dag och det är jobbigt att tänka på hur det kunde ha gått. Det är väl den enda nackdelen med jobbet, manspenderar den mesta tiden i bilen på små krokiga vägar och vet aldrig vad man möter.

Annars så rullar allt på här. Barnen växer, trotsar bråkar och är alldeles underbara ;) precis som det ska vara.
En del saker som vi kämpat för och väntat på är också i rullning nu så snart kan vi kanske få njuta av att bara vara också.

Nej nu ska här kollas idol och ta ett glas vin. Det får man unna sig efter en tuff vecka.
Kram linda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar