tisdag 3 maj 2011

Ett jobbigt dygn...

har vi haft.
Fick åka in till akuten i sön kväll pga en djävulsk smärta i ryggen.
Eftersom det är en vecka sen jag födde barn så tog dom massor med prover. Ett prov visade att jag kanske hade en blodpropp.
Vidare till skiktröntgen som visade på en liten propp i lungan.
Blev inlagd och fick sprutor. Fick reda på att jag skulle behöva ta sprutor 6 mån framåt.
Efter 24 hela timmar där jag var ett nervvrak så kommer dom och berättar att de kollat plåtarna en gång till och det finns ingen propp. Någon oerfaren och stressad hade läst plåtarna på natten och trott att det var en propp.
Så jag gick från att tro att jag hade prop i lungan till att få reda på att det bara var träningsvärk i ryggen.
Har nog aldrig varit så rädd och haft ett värre dygn.
Eftersom jag fick vätska för röntgen så får jag heller inte amma på 2 dygn utan får ge ersättning och det är ju inte så populärt hos herren.
Så nu hoppas vi att det vänder och vi kan få njuta av bebis bara.
Han är jättesnäll iallafall. Äter, sover och växer så det knakar.
Kram Linda

1 kommentar: